03 June 2010

Deklarasi Pemuda Islam Sedunia - Us Nasaruddin Tantawi

Sumber : Us Nasaruddin Tantawi

Saya diamanahkan oleh Al Muntada Asy Syababi Ad Dauli untuk mempengerusikan ad hoc untuk drafkan satu kenyataan bersama mewakili seluruh perwakilan dari 40 buah negara mengutuk tindakan kejam Israel alaihi laknatullah . Anggota Ad Hoc ini ialah al Ustaz Hassan Bitmez [ Ketua Pemuda Parti Saadat merangkap Pengarah Al Muntada Asy Syababi Ad Dauli ] , Al ustaz Ali Abdul Rahman Said Al Jaradat dan wakil muassasah al Islami Al Jazair .

Proses edit dan cetak secara rasmi sebagai satu Deklarasi Pemuda Islam Sedunia untuk mengecam Zionis di atas jenayah yang dilakukan oleh mereka ke atas delegasi bantuan kemanusiaan . [ 5 jam sebelum ]

Desakan tertumpu kepada :

a] Gerakan membangkitkan momentum anak - anak muda seluruh dunia agar mencetus gelombang besar menentang Israel dari seluruh dunia . Jumaat depan adalah hari himpunan aman seluruh dunia akan dilangsungkan bagi membantah dan mengecam tindakan jenayah zionis tersebut .

b] Menggesa supaya Majlis Keselamatan PBB segera bertindak ke atas Israel di atas pelanggaran hak dan peraturan dunia yang sangat ketara sekaligus menghentikan kekejaman Israel yang tidak berkesudahan .

c] OIC turut didesak agar bangun dari tidur yang lena untuk bertindak mengerahkan seluruh kekuatan OIC mendepani Israel zionis ini.

Menerima ucapan tahniah dan salam buat seluruh pemuda yang berjuang untuk menegakkan keadilan Islam di Malaysia dari Presiden Parti Saadat Turki Profesor Dr. Nu'man Kurtulmus dan wakil pemimpin Hammas Asy Syeikh Muhammad Nezzal .

Salam jua buat seluruh pimpinan Dewan Pemuda PAS dari Presiden Parti Saadat ini agar terus thabat dalam perjuangan . Kini beliau sedang diberi perhatian oleh umum rakyat Turki yang dilihat bakal memenangi pilihanraya Turki akan datang dan mula disebut sebagai bakal Perdana Menteri Turki .

Menerima undangan dari Al Ittehad Al Aam Li at Tolabah As Sudaniyin [ General Sudanese Students Union ] dan insyaallah pada 4 - 6 june ini bakal bertemu lagi dalam persidangan IIFSO di Jakarta .

Majlis menandatangani Deklarasi Bantahan Keras ke atas kekejaman Israel Alaihi Laknatullah .

Semoga Allah memberi kekuatan kepada Ummat Islam dan para pemimpinnya untuk menghadapi yahudi Israel Zionis yang semakin kejam ini . Semoga segera tiba saat yang dijanjikan nabi saw :

لا تقوم الساعة حتى يقاتل المسلمون اليهود حتى يختبئ اليهود من وراء الحجر و الشجر فيقول الحجر و الشجر ؛ يا مسلم هذا يهودي خلفي تعالى فاقتله إلا الغرقد فإن من شجر اليهود

Tidak akan berlaku qiamat sehinggalah orang - orang Islam memerangi Yahudi sehingga Yahudi lari bersembunyi di sebalik batu dan pokok kayu , lalu berkatalah batu dan pokok kayu : Wahai Muslim ! ini Yahudi bersembunyi dibelakangku , datanglah lalu bunuhlah ia , kecuali qharqad . Sesungguhnya qharqad adalah pokok Yahudi .

0 comments:

Post a Comment

Artikel Popular

Dairy

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal