03 June 2010

Sukan 1 Malaysia, Atau Sukaneka? Atau Hari Keluarga?

Nak kata cerita lawak pun.. macam tak berapa sesuai. Apa yang lawak sangat? Sebelum anda tergelak wal tertawa, sila baca pada sukan-sukan yang disediakan..



Acara yang disediakan ialah :

LELAKI

1. Futsal Pantai
2. Bola Sepak Pantai
3. Cari Harta Karun
4. Larian Pantai
5. Larian 100-200 meter
6. Tarik Tali
7. Larian Tiga Serangkai
8. Lari Dalam Guni
9. Baling-baling Sayang
10. Sungai Beracun

PEREMPUAN

1. Futsal Pantai
2. Bola Sepak Pantai
3. Cari Harta Karun
4. Larian Pantai
5. Larian 100-200 meter
6. Bola Beracun Dalam Gelanggang
7. Larian Tiga Serangkai
8. Lari Dalam Guni
9. Baling-baling Sayang
10. Sungai Beracun

Ikhlas saya sebut, sebenarnya ketika saya menyalin acara-acara ini, saya dalam keadaan tergelak kecil.. Bukan nak kutuk, tapi sekadar menceritakan keadaan saya.

Persoalan di sini ialah, Sukan 1 Malaysia ini adalah "sukan" atau "sukaneka"? Atau hari keluarga? Sebelum ini, apa yang disangka ialah perlawanan bola sepak, futsal, lontar peluru, lompat jauh, lumba lari 500 meter, lompat tinggi.. huhuu..

Dan, saya sangka ia diadakan di Stadium besar, sepertimana yang PMRAM buat. Tengok-tengok.. alahai.. kat pantai je.. kemudian dipenuhkan jadual dengan sukaneka pula.

Bukan nak kritik, tapi nak perbetulkan. Kita sebagai mahasiswa, bukan mudah untuk dijadikan gula-gula. Mahasiswa pastinya kenal protokol, sistem bekerja dan sebagainya.

Maka, saya ingin membuat permintaan, sila siarkan tentatif lengkap program.. Kemudian, siarkan juga barisan Adhoc program. Kenapa nak suruk2? Cuba contohi program PMRAM, iklan jelas, adhoc pun dah jelas tertera.. Pengarah pun orang kenal dari mula..

Eh, nak tanya, siapa pengarah program Sukan 1 Malaysia? Khairi dan Muhaimin hanya sebagai urusetia biasa saja, siapa pula Pengarah dan AJK Tertinggi? Peliklah.. Sepatutnya perkara ini yang perlu didedahkan kepada umum mula-mula lagi..

p/s : Kritik membina, supaya ia boleh diperbetulkan dari semasa ke semasa..

Muhammad Mujahid bin Ir Haji Mohammad Fadzil
Fakulti Usuluddin, Jabatan Akidah dan Falsafah
Universiti al Azhar

5 comments:

AWOLscholar on June 4, 2010 at 5:16 AM said...

lupe plak..PMRAM kan yg paling best skali wat kerje kt Mesir ni..seluruh negara arab la senang cite..

allow2000 on June 4, 2010 at 9:16 AM said...

tak yah laa tunjuk tunjuk sapa pengarah nnti susah nak claim....donga kata pgram yg canggih ni menelan belanja 1.5 juta RM betui ka mujahid..tulung siasat sat....mana laa tau kot kot sewa pantai mahal sangat samapi 60ribu geneh ka untuk 1week...

kalau ikiut acara yg dibuat...guni boleh dpat free ka kat kedai pak arab...yang mahal pun bola laa kot coz nak beli sama ngan bola piala dunia africa huhuhu

nasib tak de acara tiup belon...kalau tak kena tambah budget laa coz belon mahal maaaa

yang maha pun agak2 bolan beracun kot....nak tiru ada orang malaysia guna racun ke bom ke macam C4 yg hancurkan antantuya tuh...hihihih

tarik tali...seingat aku tali tu tak laa mahal sangat..kalau setakat nak beli 30 miter tu dalam 400 geneh jee...

habis tu peruntukan yg banyak tuh wat pe? coz pengangkutan kot..ye laa nak angku semua pelajar ke tmpt pgram..betoi gak yee..sebiji bas dah 10ribu geneh..kalau 600 orang dah nak berapa ratus biji bas...

tak cukup tuh peruntukan...en khairi,,,muhaimin buat laaa kertas kerja baru minta peruntukan tambahan....makan minum lagi....yg AJK takkan nak tido kat khemah kat tepi pantai jee..mana best....huhuhuh.....

Ibnu Ir Fadzil on June 4, 2010 at 9:50 AM said...

Kepada Awol,

Kalau program tu betul2 under kerajaan, ajak la PMRAM join sekali.. kita sama-sama buat program, kan bagus..

Mesyuarat dari mula tak pernah sudi utk ajak PMRAM..

Kepada Allow..

Acara yang guna belon.. ialah acara baling-baling sayang.. isi air dalam belon, pastu baling-baling.. nak tergelak pun ada.

Tu yang ana musykil, ni sukan ke sukaneka? Atau hari keluarga?

Dr.Alia on June 10, 2010 at 9:38 PM said...

sy dgr crite, diorg da ajak pmram, tp pmram boikot...

boleh jelaskn?

m on August 18, 2017 at 9:31 PM said...

For only matures guys and romatic people Malaysia and singapore Do u want to make fast money starting from RM 9000 each night, we can connect you to VIP super rich sugar daddy/ sugar mommy/LGBT and lot more, stable income, earn RM 9000 TO RM 10,000 each night .. Whats app +60163875680 ) and get registered for fast connection. Strictly for matured and romantic ladies and gentlemen. Contact agent Mick , (whats-app +60163875680 )
we have different sugar mummy of all class who are ready to pay as much as 9,000rm per night all you need to do is to have sex withthe lady be sexually romantic on bed and get paid for your service we offer sugar mummy/daddy/gay/ lesbian all over Malaysia and Singapore.These ladies they are divorced and single ladies there is no risk involve we have per-time services and longterms hookup terms hookup.applicant can make above RM50,000 Per month. sugar mummy and daddy have change the life of many young boys and girls in Malaysia mummy pay you rm9,000 each time you meet her our hookup venture in 100% legal risk free. we are one true legitimate agency in Malaysia for urgent hookup whatsaapp (+60163875680) Mr Mick and get connected.. say no to poverty and become a boss of your own


Hanya untuk lelaki matang dan orang romatik Malaysia dan singapura Adakah anda mahu membuat wang dengan cepat bermula dari RM 9000 setiap malam, kami boleh menyambung anda ke VIP super kaya gula daddy / gula mommy / LGBT dan banyak lagi, pendapatan yang stabil, mendapat RM 9000 TO RM 10,000 setiap malam .. Whats app +60163875680) dan didaftarkan untuk sambungan cepat. Ketat untuk wanita dan lelaki yang matang dan romantis. Hubungi ejen Mick, (whats-app +60163875680)
Kami mempunyai gula mumi yang berbeza dari semua kelas yang sudah bersedia untuk membayar sebanyak 9,000rm setiap malam yang perlu anda lakukan adalah melakukan hubungan seks dengan wanita secara romantis di atas katil dan dibayar untuk perkhidmatan anda kami menawarkan gula mumia / ayah / gay / Lesbian di seluruh Malaysia dan Singapura. Wanita-wanita ini mereka bercerai dan wanita tunggal tidak ada risiko yang melibatkan kami perkhidmatan perut dan jangka panjang penggunaan hookup.applicant boleh membuat lebih dari RM50,000 Sebulan. Mumia gula dan ayah telah mengubah kehidupan ramai budak lelaki dan perempuan di Malaysia mummy membayar anda RM9,000 setiap kali anda bertemu dengan usaha kami dalam 100% risiko bebas undang-undang. Kami adalah salah satu agensi sah yang sah di Malaysia untuk apa-apa jual segera (+60163875680) Encik Mick dan disambungkan .. katakan tidak kepada kemiskinan dan menjadi bos anda sendiri

Post a Comment

Artikel Popular

Dairy

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal