08 April 2010

Nak Cantik Punya Pasal, Suntik Muka Dengan Minyak Masak

Hang Mioku, wanita yang berusia 48 tahun mengaku pertama kali menjalani bedah plastik di usia 28 tahun. Seperti ketagihan ketika pindah dan bekerja ke Jepun, dia terus melanjutkan ketagihannya itu dan menjalani beberapa pembedahan plastik, yang kebanyakan dilakukan di bahagian wajahnya.

Dari pembedahan ke pembedahan, bentuk wajahnya semakin membesar. Namun ketika melihat wajahnya di cermin, ia masih menganggap wajahnya kelihatan cantik.

Hingga akhirnya doktor bedah tak mahu lagi melakukan pembedahan plastik diwajahnya, dan menyarankan beliau menemui pakar jiwa.

Ketika dia kembali ke Korea, wajah Mioku sudah berubah keseluruhannya, bahkan keluarganya pun sudah tak dapat mengenalinya. Setelah menyedari wajah anaknya semakin membengkak, kedua orang tuanya menghantar anaknya ke doktor untuk memperbaiki wajah Mioku.

Namun, rawatan tersebut memerlukan pembelanjaan yang besar, dan akhirnya Mioku kembali ke kebiasaan lamanya, yaitu menjalani pembedahan plastik yang murah dan tidak ada jaminan.

Woman Injects Cooking Oil Into face

Hingga akhirnya, dia bertemu doktor yang bersedia memberikan suntikan silikon. Bahkan, doktor tersebut juga memberikannya silikon agar dia dapat menyuntik sendiri ke wajahnya.

Parahnya, ketika dia kehabisan silikon, Mioku menggantikan silikon dengan minyak masak, dan menyuntikan minyak goreng ke wajahnya. Bukan makin baik, wajahnya semakin rosak dan semakin membengkak.

Kejadian yang dialami Mioku pun diketahui banyak orang, sehingga salah satu stesen TV Korea menampilkannya di salah satu acaranya. Melihat bentuk wajahnya yang semakin memburuk membuat kebanyakkan penonton merasa kasihan dan memberikan sumbangan untuk mengecilkan ukuran wajahnya.

Pada pembedahan pertama, doktor bedah mengeluarkan 60 gram cairan asing dari wajahnya, dan 200 gram dari lehernya. Setelah beberapa kali pembedahan, wajahnya mulai mengecil. Namun, wajahnya masih belum dapat kembali ke bentuk normal.

Akhirnya, Mioku menyadari kesalahannya yang amat teruja ingin cantik. Apa yang dia inginkan ketika ini hanyalah wajahnya kembali seperti dulu, seperti sebelum pembedahan plastik


Wajah beliau pada hari ini


Wajah asal beliau


Video :

0 comments:

Post a Comment

Artikel Popular

Dairy

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal